ПРАВИЛА

перебування пацієнтів та відвідувачів у комунальному некомерційному підприємстві Нетішинської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги»

1. Загальні положення

1.1. Правила перебування пацієнтів та відвідувачів у Комунальному некомерційному підприємстві Нетішинської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги» (далі – Підприємство) є організаційно-правовим документом, який регламентує відповідно до законодавства України про охорону здоров’я поведінку пацієнта та відвідувача, а також інші питання, що виникають між учасниками правовідносин: пацієнтом (його представником) і закладом охорони здоров’я. Правила перебування пацієнтів визначаються нормативно-правовими актами органів державної влади, цими Правилами, наказами та розпорядженнями директора КНП НМР «Центр ПМСД» та іншими локальними нормативними актами. Ці правила обов’язкові для всіх пацієнтів, а також інших осіб, які звернулися в заклад або його структурний підрозділ, розроблені з метою реалізації передбачених законом прав пацієнта, створення найбільш сприятливих можливостей надання пацієнту своєчасної медичної допомоги належного обсягу та якості.

1.2. Правила вивішуються у загальнодоступному місці у кожному структурному підрозділі Підприємства. З Правилами повинен ознайомитись кожен пацієнт та відвідувач.

1.3. Правила перебування пацієнтів включають:

  1. - основні засади та правила здійснення лікувального процесу у закладі;
  2. - права та обов’язки пацієнта;
  3. - порядок прийому пацієнтів лікарями закладу;
  4. - порядок вирішення конфліктних ситуацій між закладом і пацієнтом;
  5. - порядок надання інформації про стан здоров’я пацієнта.

1.4. Дотримання цих правил дозволяє пацієнту зручно та ефективно взаємодіяти з персоналом закладу. Необхідною умовою для отримання позитивного ефекту від призначеного лікування є виконання всіх приписів та рекомендацій лікаря. Заклад гарантує застосування лише дозволених на території України медикаментів та методів лікування, що відповідають Протоколам надання медичної допомоги за спеціальностями, затвердженим Міністерством охорони здоров’я України.

1.5. Заклад гарантує нерозголошення та збереження конфіденційності інформації щодо пацієнта.

2. Основні засади та правила здійснення лікувального процесу у закладі.

2.1. У приміщеннях Центру здійснюється відео нагляд з метою забезпечення безпеки та комфорту пацієнтів і відвідувачів.

2.2. Будь-які медичні послуги надаються пацієнтам за наявності письмової інформованої згоди відповідно до вимог чинного законодавства України.

2.3. Медична допомога надається пацієнтам лікарем, з яким пацієнтом, або уповноваженою особою укладено декларацію про вибір лікаря, або іншим лікарем закладу охорони здоров’я, який, за наказом керівника, виконує обов’язки тимчасово відсутнього лікаря, суворо відповідно до медичних показань, обираючи необхідні методики та засоби лікування відповідно до затверджених Локальних, Клінічних протоколів надання медичної допомоги по відповідних спеціальностях, виходячи із стану здоров’я пацієнта, показань та протипоказань.

2.4. Відповідно до чинного законодавства про охорону здоров’я для застосування методів діагностики, профілактики та лікування необхідна письмова згода пацієнта. Лікар зобов’язаний роз’яснити пацієнту, що відсутність згоди обмежує пацієнта у праві отримання повноцінної медичної допомоги. Якщо пацієнт відмовляється від призначеного лікування, лікар повинен взяти від нього письмове підтвердження відмови, а при неможливості його одержання – засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків. Якщо відмову дає законний представник пацієнта, і вона може мати для пацієнта тяжкі наслідки, лікар повинен повідомити про це органи опіки і піклування.

2.5. У невідкладних випадках, за наявності реальної загрози життю особи, медична допомога надається без згоди особи або її батьків (усиновлювачів), опікуна, піклувальника.

2.6. Лікар не несе відповідальність за здоров’я хворого у разі відмови останнього від медичних призначень та рекомендацій або порушення пацієнтом встановленого для нього режиму, і може відмовитися від подальшого ведення пацієнта, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого.

3. Порядок прийому пацієнтів

3.1. Комунальне некомерційне підприємство Нетішинської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги» надає населенню послуги за графіком, встановленим правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Прийом пацієнтів здійснюється щоденно з понеділка по суботу за попереднім записом, або записом онлайн, або без запису у випадку необхідності надання пацієнту невідкладної медичної допомоги, яка не потребує екстреної або спеціалізованої медичної допомоги, за наступним режимом:

З понеділка по п’ятницю - з 8.00 до 18.00.

Субота та святкові дні – прийом чергових лікарів з 9-00 до 14-00;

Неділя – прийом не здійснюється.

Прийом лікарями здійснюється згідно затверджених Графіків прийому

Пацієнт може дізнатись про Графік прийому лікарів Підприємства, обрати день та години прийому та записатись попередньо на прийом, звернувшись безпосередньо до реєстратури Підприємства або за номером телефону інформаційно-довідкової служби Підприємства за номером:

800-33-25-15

067-447-80-40

Пацієнт повинен прийти на прийом у визначений попередньо час і день. Якщо пацієнт не в змозі прийти на прийом у вказаний час, він повинен завчасно повідомити про це лікаря. Якщо пацієнт запізнюється більш ніж на 10 хвилин, лікар має право в односторонньому порядку змінити час надання медичних послуг, перенести або скасувати їх надання, повідомивши про це пацієнта.

У разі необхідності, пацієнт може попередньо узгодити перенесення годин прийому на іншу дату та час.

Без попереднього запису прийом пацієнта можливий за умови наявності вільних місць у графіку лікаря.

За екстреними показаннями медичну допомогу у закладі надають із моменту звернення пацієнта.

Отримання висновків і рекомендацій лікарів, розроблення плану лікування, виконання медичних маніпуляцій або інших додаткових послуг може бути здійснено тільки після проходження обстеження та проведення огляду.

Лікар не має права відмовитися від надання медичної послуги, якщо має фізичну можливість таку надати.

Попередньо визначений час початку лікарського прийому може відбуватися з невеликим очікуванням, у зв’язку з різною складністю патології і різною тривалістю консультації, яка може перевищувати передбачуваний відрізок часу, виділеного на прийом.

В разі непередбачуваної відсутності лікаря чи виникненні інших форсмажорних обставин, представник Підприємства (лікар, медична сестра, працівник інформаційно-довідкової служби) повідомляє про це пацієнта при першій можливості за контактним номером телефоном пацієнта.

4. Правила поводження на прийомі у лікаря та під час лікування

4.1. Пацієнт зобов’язаний залишити кабінет лікаря або приміщення закладу у випадку, якщо під час очікування прийому або безпосередньо лікарського приймому звичуть сигнал повітряної тривоги.

4.2. Під час прийому, проведення процедур, лікування та інших медичних втручань, пацієнт повинен дотримуватись приписів, рекомендацій та інструкцій лікаря, інших інструкцій сестер медичних.

4.3. Вид та обсяг медичних послуг визначаються лікуючим лікарем. Пацієнт повинен повідомити лікарю Підприємства достовірну інформацію про стан свого здоров’я, спадкові захворювання, алергічні реакції, інфекційні, гострі та інші захворювання, а також іншу інформацію, що може негативно вплинути на діагностику та лікування.

4.4. Пацієнт (законний представник) повинен негайно інформувати лікаря про зміни у стані здоров’я, виявлення негативних наслідків у процесі лікування, появу або зникнення симптомів, погіршення самопочуття та іншу інформацію, побічні дії лікарських засобів.

4.5. Пацієнт повинен повідомити інформацію про лікарські засоби, які приймає, про факт лікування лікарем іншого закладу охорони здоров’я або лікарем, який є фізичною особою – підприємцем та провадить медичну практику на підставі відповідної ліцензії. Пацієнт повинен надати результати діагностичних обстежень, що проведені в інших закладах охорони здоров’я.

4.6. Відповідно до частини третьої та четвертої статті 34 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» лікар має право відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо останній не виконує медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров'я, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров'ю населення. Лікар не несе відповідальності за здоров'я хворого в разі відмови останнього від медичних приписів або порушення пацієнтом встановленого для нього режиму.

4.7. Необхідною умовою для отримання позитивного ефекту від призначеного лікування є чітке виконання пацієнтом всіх приписів і рекомендацій лікаря, забезпечення необхідного рівня особистої гігієни і правил прийому медикаментів.

5. Правила оформлення медичної та іншої документації

5.1. Всі дані діагностичних обстежень, інформація про методи та засоби лікування, а також діагноз і рекомендації лікаря заносять до електронної медичної карти пацієнта або, за необхідності, в медичну документацію, затверджену наказом МОЗ та до медичної інформаційної системи «Mediks». Зазначена медична документація кожного пацієнта є власністю закладу, і зберігається на протязі всього спостереження і лікування, а потім – в архіві закладу охорони здоров’я протягом 25 років. Пацієнт має право зробити копії результатів лабораторного, функціонального та інших видів досліджень.

5.2. Вся медична документація є власністю Підприємства. Не може бути розголошена будь яка інформація про пацієнта, а також видаватися документи третім особам, що містять конфіденційну інформацію, окрім випадків, передбачених чинним законодавством. Підприємством передбачені заходи із захисту відомостей про пацієнтів.

5.3. Пацієнт має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я.

5.4. Працівники Підприємства не можуть обмежити право пацієнтів (їх законних представників) отримувати інформацію про себе. Медичний працівник зобов’язаний надати пацієнтові в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету проведення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я.

5.5. Якщо інформація про хворобу пацієнта може погіршити його стан здоров’я, зашкодити процесові лікування, медичні працівники мають право надати неповну інформацію про стан здоров’я пацієнта, обмежити можливість їх ознайомлення з окремими медичними документами.

5.6. Документи про стан здоров’я пацієнтів видаються у спосіб та у формі, передбаченій чинним законодавством України. Копія медичної документації видається пацієнту на вимогу за його письмовою заявою. Довідки про стан здоров’я, виписки видаються на усну або письмову вимогу пацієнта або законного представника (батьків, опікунів). Представнику пацієнта за довіреністю та адвокату інформація про стан здоров’я пацієнта надається за його письмовою згодою. У всіх інших випадках копії медичної документації, витяги, виписки, інформація про стан здоров’я, обстеження, лікування надаються лише за рішенням суду.

5.7. Всі дані обстежень та проведеного лікування пацієнти отримують у вигляді медичної виписки, завіреної особистою печаткою лікуючого лікаря.

5.8. У разі смерті пацієнта члени його сім’ї або інші уповноважені ними фізичні особи мають право ознайомитися з висновками щодо причин смерті, а також право на оскарження цих висновків до суду.

5.9. Примірник лікарського свідоцтва про смерть та довідка про причину смерті видається родичам померлого або іншим особам, які зобов’язались поховати померлого. Медичну інформацію про померлого пацієнта, після отримання свідоцтва про реєстрацію смерті, окрім інформації про причину смерті, заклад не надає.

5.10. Інформація, що міститься в медичній документації, становить лікарську таємницю. Доступ до зазначеної інформації мають уповноважені Законом особи.

6. Права та обов'язки пацієнта та відвідувача закладу

6.1. Права і обов’язки пацієнтів затверджуються відповідно до Конституції України, Закону України “Основ законодавства України про охорону здоров’я” від 19.11.1992 № 2801-ХІІ, Цивільного кодексу України та Закону “Про інформацію” тощо.

6.2. Пацієнт та відвідувач має право:

- отримувати кваліфіковану якісну медичну допомогу відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров'я від 19.03.2018 року №504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги» зі змінами, а також договорів, укладених закладом із Національною службою охорони здоров’я про надання медичних послуг;

- обирати лікуючого лікаря та методи лікування. Змінювати, за власним бажанням, попередньо обраного лікаря, на іншого лікаря із числа працівників закладу охорони здоров’я, переуклавши відповідну декларацію із лікарем;

- надавати чи не надавати згоду на медичне втручання;

- отримувати достовірну, своєчасну і повну інформацію про стан свого здоров’я (діагноз, методи обстеження, план лікування, існуючі і вірогідні фактори ризику, можливі негативні наслідки, альтернативу даному виду лікування), в тому числі знайомитися з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я;

- знаходитися в безпечних для життя і здоров’я умовах, що супроводжують лікувальний процес;

- на конфіденційність інформації про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також відомості, одержані при його медичному обстеженні (збереження лікарської таємниці);

- на захист інформації про персональні дані відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

- звертатись до суду за відшкодуванням матеріальної та моральної шкоди, заподіяної його здоров’ю працівниками закладу;

- на розгляд звернення у порядку, передбаченому Законом України «Про звернення громадян».

6.3. Під час перебування у закладі пацієнти та відвідувачі повинні:

- виконувати правила перебування пацієнтів та відвідувачів у закладі;

- надавати лікуючому лікарю об’єктивну і повну інформацію з питань, що стосується його здоров’я;

- піклуватися про власне здоров’я, чітко і вчасно виконувати медичні призначення, вказівки медичного персоналу;

- ставитись до медичного персоналу закладу і до інших пацієнтів з повагою і довірою, не дозволяти собі проявів грубощів та безтактності, дотримуватися загальних етичних норм та правил поведінки, не виявляти будь-яких проявів агресії;

- не шкодити здоров’ю інших громадян;

- дотримуватись тиші в усіх приміщеннях закладу охорони здоров’я;

- підтримувати чистоту та порядок в усіх приміщеннях і території закладу, сміття викидати лише у спеціально призначені для цього урни;

- обережно поводитися з обладнанням та інвентарем закладу;

- у разі нанесення матеріальних збитків закладу з його вини відшкодовувати матеріальну шкоду в повному обсязі.

6.4. Пацієнтам заборонено:

- поводити себе шумно, некоректно;

- проявляти будь-яку форму агресії в приміщеннях закладу охорони здоров’я та на прилеглих територіях;

- курити, вживати спиртні напої, наркотики або інші психотропні засоби, грати в азартні ігри, приносити заборонені предмети в приміщення закладу;

- вчиняти інші дії, які можуть нанести шкоду їх здоров’ю, здоров’ю оточуючих, а також майну закладу;

- протидіяти будь-яким чином діям персоналу, а також повноцінному лікуванню інших пацієнтів, створювати для них проблеми;

- смітити на території закладу охорони здоров’я, викидати сміття, залишки їжі та інші сторонні предмети;

- мати при собі холодну та вогнепальну зброю, демонструвати її персоналу або оточуючим;

- намагатись винести за межі закладу будь-яке майно, розхідні матеріали, медикаменти, які належать закладу;

- займатись будь-яким видом торгівлі або обміну;

- приводити або приносити до закладу тварин, птахів;

- заборонена фото-, аудіо- та відеозйомка в кабінетах прийому пацієнтів. Фото- та відеозйомка в інших приміщеннях Підприємства здійснюється тільки з дозволу працівників Підприємства, пацієнтів та відвідувачів.

7. Умови роботи КНП НМР «Центр ПМСД» у період воєнного стану при отриманні сигналу оповіщення ЦЗ «Увага всім! Повітряна тривога».

​​​​​​​7.1. Під час повітряної тривоги призупиняється плановий прийом пацієнтів, медперсонал прямує до укриття. Якщо у пацієнта стан, який потребує негайного реагування, черговий лікар надає необхідну допомогу в спеціально обладнаному приміщенні в укритті. Всі приміщення закладу: кабінети, поверхи, переходи між будівлями та між поверхами, входи-виходи в будівлі під час повітряної тривоги замикаються на ключ. Заклад відновить роботу та прийом протягом 10 хв. після офіційної відміни повітряної тривоги.

7.2. Пацієнтам КНП НМР «Центр ПМСД» рекомендовано:

  • Уважно стежити за сигналами оповіщення та оголошеннями адміністрації КНП НМР «Центр ПМСД».
  • Дотримуватися правил поведінки у місцях масового перебування людей.
  • Не залишати неповнолітніх дітей без нагляду.
  • Неухильно виконувати вказівки адміністрації КНП НМР «Центр ПМСД».
  • Пацієнтам після сигналу (сирени) і повідомлення «Увага всім! Повітряна тривога» необхідно пройти до укриття.
  • Під час евакуації з будівлі не користуватися ліфтами, спускатися сходами, прямувати визначеними маршрутами евакуації до укриття. Найближче укриття заходиться у підвалі КНП НМР «Центр ПМСД». Вхід до укриття з вулиці біля ВХОДУ №3 АЗПСМ №1, а також з центрального холу 9-ти поверхової будівлі поліклініки та ВХІД №5 АЗПСМ №2.
  • Залишаючись в будівлі під час повітряної тривоги, пацієнти наражаються на ризик загрози життю та здоров’ю внаслідок руйнування конструкцій, уламків скляних елементів вікон, дверей тощо.

7.3. КНП НМР «Центр ПМСД» не несе відповідальності за життя і здоров’я пацієнта або особи, що його супроводжує, які відмовляються пройти в укриття.

8. Гарантії Підприємства для пацієнтів

​​​​​​​8.1. Підприємство гарантує: застосування лише дозволених на території України витратних матеріалів, медикаментів та обладнання, які мають відповідні сертифікати; надання за потреби невідкладної допомоги хворим; нерозголошення та збереження конфіденційної інформації про пацієнтів.

8.2. Обстеження, лікування, медичні втручання та маніпуляції проводять лише за умови отримання письмової поінформованої згоди від пацієнта.

8.3. Необхідною умовою для виконання гарантій Підприємством є точне дотримання і виконання пацієнтами всіх приписів і рекомендацій лікарів, необхідних умов гігієни.

8.4. Забезпечення захисту збереження інформації про факт звернення особи за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні.

8.5. У разі виникнення конфліктної ситуації, пацієнт або відвідувач мають право запросити представника керівництва Підприємства чи його структурного підрозділу.

9. Порядок вирішення конфліктів між пацієнтом і закладом

​​​​​​​9.1. Порядок розгляду звернень громадян затверджений Законом України «Про звернення громадян».

9.2. У випадках конфліктних ситуацій пацієнт (його законний представник) має право безпосередньо звернутися до адміністрації закладу охорони здоров’я згідно з графіком прийому громадян, або звернутися до адміністрації закладу у письмовому вигляді.

9.3. При особистому прийомі громадянин пред’являє документ, який посвідчує його особу. Звернення реєструється у Журналі звернень громадян, який ведеться відповідно до чинного законодавства. У разі, якщо викладені в усному зверненні факти і обставинами являються очевидними і не потребують додаткової перевірки, відповідь на звернення надається усно, зі згоди громадянина, про що робиться відмітка у журналі. В інших випадках відповідь по суті поставлених питань надається у письмовому вигляді.

9.4. Письмове звернення підлягає реєстрації і розгляду у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

9.5. Якщо у зверненні містяться питання, вирішення яких не належить до компетенції посадових осіб закладу, особі надається роз’яснення, куди і в якому порядку їй слід звернутися.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування
Приймальня:
Кол – центр:
Центр первинної медико - санітарної допомоги:
GPS: 50.336592500911, 26.662310868523
Графік роботи:
Пн – Пт: 08:00 – 18:00
Сб: прийом хворих: 09:00 – 14:00

Центр первинної медико - санітарної допомоги

Центр первинної медико - санітарної допомоги